piątek, 11 sierpnia 2017

Książki w bardzo zachęcającej cenie..........


        Każdego mola książkowego, który na dodatek jest, tak jak i ja,  kolekcjonerem książek cieszy możliwość powiększania swej biblioteczki domowej w możliwie najtańszy sposób. Toteż szukamy takich okazji wypatrując obniżek cen w księgarniach stacjonarnych czy też internetowych lub kupujemy książki już czytane, co dla niektórych z nas ma dodatkowy urok.
I ja taką okazję wypatrzyłam w księgarni internetowej Selkar.pl, który dla części swej oferty książkowej zastosował obniżkę aż do -80 %.  A wśród nich można znaleźć sporo ciekawych  powieści znanych autorów, takich choćby jak zaprezentowane w poście.






Losy kobiety walczącej o niezależność w świecie, w którym w oczach społeczeństwa i w świetle prawa żona jest jedynie własnością swojego męża. 
Pojawienie się we dworze Wildfell Hall pięknej i tajemniczej wdowy wywołuje wielkie poruszenie i huragan plotek wśród okolicznych mieszkańców. Jednym z nich jest coraz bardziej zaintrygowany nową sąsiadką Gilbert Markham. Czy młoda kobieta skrywa jakiś mroczny sekret? Kiedy żyjąca pod przybranym nazwiskiem ,Helen Graham, pozwala dżentelmenowi na lekturę swojego dziennika, na jaw wychodzą wstrząsające szczegóły jej nieszczęśliwego małżeństwa i dramatycznej decyzji o porzuceniu męża. Wydaje się jednak, że nikt nie może uciec przed przeszłością...






Charlotte Brontë jest bez wątpienia autorką trzech niezwykłych książek: Jane Eyre, Shirley i Villette. Do dziś nie wyjaśniono, czy pozostałe powieści sygnowane nazwiskiem Brontë (Wichrowe Wzgórza, Agnes Grey oraz Lokatorka Wildfell Hall) wyszły spod jej pióra czy też rzeczywiście całe rodzeństwo było na równi utalentowane i mamy do czynienia z działami trzech sióstr.
Niewątpliwe jest również to, że Charlotte zostawiła w swoich papierach cztery Niedokończone opowieści. Jest to równie niezwykła proza, jak wszystko co pisała. Dlatego też dziś proponujemy czytelnikom i miłośnikom geniuszu Brontë te cztery niedokończone utwory, wierząc, że dalsze ich wątki rozwinie Wasza wyobraźnia.






Shirey, napisana przez Charlotte Brontë zaraz po ogromnym sukcesie Jane Eyre, była powieścią bardzo oczekiwana, przy czym z góry stawiano jej wysoką poprzeczkę. Sprostała im. Jest to pełna pasji opowieść o konflikcie klas, płci i pokoleń, toczącym się wśród wrzosowisk północnej Anglii i na tle niespokojnej epoki wojen napoleońskich. Borykający się z przeciwnościami losu młody przedsiębiorca, Robert Moore, sprowadza do swej fabryki nowoczesne maszyny, czym naraża się lokalnej ludności do tego stopnia, że doczekuje się zamachu na swoje życie. By ratować podupadający interes, Moore rozważa zdobycie pieniędzy w mało etyczny sposób. 
Bohaterami tej pełnej rozmachu opowieści są dwie kobiety i dwóch mężczyzn. Zamożna i dumna Shirley, nieśmiała Caroline, ubogi guwerner Louisie, oraz wspomniany już Robert. Czwórkę tą łączy skomplikowana sieć uczyć, którą Autorka sprawną dłonią rozwikłuje na naszych oczach




Nowa powieść autorki bestsellerowych "Kobiet z Czerwonych Bagien". Maksym Bromski, dziś menedżer w koncernie samochodowym, w dzieciństwie wszystkie wakacje spędzał u dziadków na wsi. Właśnie tam piętnaście lat temu, dzień po własnym weselu, zaginął jego jedyny kuzyn, Andrzej. Maksym nieustannie wraca w to miejsce. I fizycznie, i we wspomnieniach. Po dwóch stronach tej samej rzeki wciąż żyją najważniejsi dla niego ludzie i tylko oni już mu pozostali: babka, dziewczyna z sąsiedztwa, z którą kiedyś spędzał każdą wakacyjną chwilę, oraz największa miłość jego życia. Dramatyczne wypadki z przeszłości mają swój finał współcześnie, o czym Bromski, budząc się pewnej nocy w hotelowym pokoju obok ciała nieznanej kobiety, jeszcze nie wie. Nie pojmując zdarzeń, nie panując nad rzeczywistością, która rzuciła go w sam środek makabrycznej zbrodni, ucieka w przeszłość, kiedy to u boku najbliższych, w równie dramatycznych, dotąd niewyjaśnionych okolicznościach, skończyło się jego dzieciństwo.





Opowieść o przemijaniu i nieprzemijaniu. O wielkiej miłości, która zniszczyła przyjaźń, i o przyjaźni, która pokonała trudną miłość.Stara willa w sennym kurorcie, a w niej kobiety, które los zetknął ze sobą po wielu latach.Lili, ekscentryczna właścicielka wilii, dawno temu oświadczyła swej przyjaciółce, że nigdy się do niej nie odezwie, i wytrwała w tym postanowieniu sześćdziesiąt pięć lat.Ada w dzieciństwie przyjeżdżała tu z matką, żeby leczyć chore serce. Jej owiany tajemnicą pobyt przedłuża się na całe lato.Kalina miała wszelkie predyspozycje, aby stać się wielką artystką, ale wszystko w swoim życiu, łącznie z licznymi talentami, zaprzepaściła.Lili, Ada i Kalina - a między nimi stara Józefa, dawniej pomoc do wszystkiego, teraz odsunięta od wszelkich zajęć - spędzają wiele miesięcy pod jednym dachem. Złość, gniew, a przede wszystkim obojętność, z czasem zmieniają się w przekonanie, że z każdego życia da się coś uratować. Wystarczy tylko o to coś zawalczyć.Wiktor, który rozpoczyna i kończy tę opowieść, nie znalazł się tam przypadkiem.Nic tam nie działo się przypadkiem, choć od przypadku wszystko się zaczęło.




W oddalonym od głównych dróg bieszczadzkim zakątku znajduje się pensjonat Magnolia. Jego niepowtarzalną atmosferę tworzą niezwykłe kobiety: Czesia Gawińska, wspaniała kucharka, malująca obrazy Doris, kelnerka Małgorzata, Marlena, która zagląda tu codziennie na kawę. Pewnego dnia do Magnolii przyjeżdża autor popularnych niegdyś kryminałów Maurycy Murawski. Pragnie odszukać miejsce, które dawno temu zaczarowało go niezwykłą aurą, inspirując do napisania pierwszej powieści.
Maurycy poznaje emerytowanego komendanta policji, który każdemu, kto zatrzymuje się pod sklepem na środku wsi, pokazuje fotografię zaginionej dziewczynki. Robi to już od dwunastu lat. Autor powieści kryminalnych i były policjant pochylają się nad tragicznymi wydarzeniami z przeszłości, z którymi teraźniejszość, z kobietami z Magnolii w roli głównej, zdaje się nie mieć nic wspólnego. Ale tylko do pewnego momentu.






W Czerwonych Bagnach od zawsze mieszkały kobiety. Mężczyźni pojawiali się tu na krótko i zaraz odchodzili. Na zawsze. Klątwa czy przypadek? Julianna, Amelia, Rozalia, Anastazja - kolejne pokolenia nauczyły się walczyć samotnie z przeciwnościami losu, który nie szczędził im tragicznych doświadczeń. To miejsce było ich azylem, dawało siłę i poczucie bezpieczeństwa. Do Czerwonych Bagien przyjeżdża Kornelia, najmłodsza z rodu samotnic, by dojść do siebie po niedawnych ciężkich przejściach. Ona też urodziła córeczkę i także wychowuje ją sama. Zbliża się dzień setnych urodzin prababki Róży. Dla Kornelii będzie to początek nowego...


Wszystkie mnie kuszą...........co o nich powiecie? Pytam, bo z pewnością wiele z Was już je czytało, lub ma na półkach swych biblioteczek.

Upał sprawia, że marzy mi  się dużo  wody....najlepiej morskiej, ale jest to nieosiągalne. 
Ale są tacy, którym wystarcza nasz czchowski zalew.


zdjęcie mojego autorstwa
__________________________________________

Zdjęcia książek i ich opisy pochodzą ze strony Selkar.pl

23 komentarze:

  1. Ostatnio pozostaję w klimacie sióstr Bronte - przeczytałam właśnie "Wichrowe Wzgórza" i jestem zachwycona :) ich ceny zachęcają naprawdę!
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czytałam oprócz "Wichrowych wzgórz" jeszcze "Jane Eyre" drugiej z sióstr i mam ochotę na więcej.

      Usuń
  2. Przeczytałam wszystkie książki sióstr Bronte i polecam -nie ma się co zastanawiać nad zakupem, warto!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam dużą ochotę....bo cena faktycznie przystępna. Chyba się skuszę.

      Usuń
  3. No cóż, w normalnych cenach książek od MG w życiu bym nie kupiła, bo za drogie. Dobrze, że są promocje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio często robimy zakupy w księgarni Selkar (ja i mąż). Właśnie przyszła kolejna przesyłka:)
    Na powiesci sióstr Bronte sama bym się skusiła, bo bardzo podobały mi się te, które czytałam, szczególnie "Jane Eyre", do której powracam co jakiś czas. Tych, które prezentujesz Aniu nie czytałam.
    Pozdrawiam:)))










    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Ja czytałam "Jane.." i "Wichrowe wzgórza", i mam ogromną ochotę na więcej....więc chyba się nie na wszystkie tu wymienione ,ale przynajmniej na dwie skuszę...

      Również Cię pozdrawiam Izo....

      Usuń
  5. Koniecznie muszę przejrzeć ich ofertę!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że warto....ja się skusiłam....i czekam na książki

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Ja będę pytać o panią Gałuszko w bibliotece...bo też mam ochote poznać jej książki....

      Usuń
  7. Mam "Lokatorkę.." na półce, a pozostałe Bronte nie dawniej jak przedwczoraj przeglądałem w taniej książce. To ładne wydania w twardej oprawie, z dużą czcionką. Myślę, że warto kupić w tej cenie.
    pozdrawiam serdecznie
    tommy z samotni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W taniej książce są droższe.....

      Usuń
    2. Ja się skusiłam tu na dwie, ale w miękkich okładkach, bo tu są tańsze niż w taniej książce.

      Usuń
  8. Aniu, ciekawe pozycje wyłuskałaś w księgarni. Z tych książek czytałam tylko "Lokatorkę", pożyczyłam od przyjaciółki, bardzo mnie namawiała. Taka lekyuta do poduszki:)
    Nie kupuję książęk, nie mam już gdzie ich pomieścić:))) Jak już kiedyś pisałam sięgam na swoje półki po czytane już woluminy. Szczególnie z upodobaniem czytam biografie (myślisz, że to z wiekiem tak przychodzi?), powieści nie... Chyba, że to powieść z biografią w tle:)
    Pozdrawiam wakacyjnie i życzę przyjemnych dni, nie tak upalnych:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja coraz częściej zaczynam czytać biografie czy też autobiografie i wspomnienia....bo to jest fascynująca lektura....
      A z powieści przedkładam nad inne te opowiadające o losach szczególnie wielopokoleniowych...nawet jeżeli jest to fikcja to myślę, że w jakimś stopniu oddają czasy i ich wpływ na te losy.....

      Pozdrawiam Aniu....i miło mi, że znalazłaś czas by do mnie i pozostawić ślad.....

      Usuń
  9. Aniu, sorki za chochliki językowe:) Miała być "lektura do poduszki"!
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Promocje wielkie, ale ta ilość wody... oj jak!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę jej jest, chociaż nie tak dużo jak u Was na północy...jeziora, Bałtyk....

      Usuń
  11. Książki p. Grażyny chodzą za mną już od dawna i mam nadzieję, że w końcu znajdę czas, żeby je przeczytać. Na zakupy się jednak na razie nie wybieram. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja za jej książkami rozglądnę się w bibliotece.

      Usuń

Każdy pozostawiony komentarz to balsam na moją duszę. Toteż za każdy serdecznie dziękuję i zapewniam, że czytam je z uwagą i staram się nie pozostawiać ich bez odpowiedzi.